Мини продукт при поръчка | Индивидуална онлайн консултация | Безплатна доставка над 100 лв.

(Най)-откровеният списък с „не“-та при избора на козметика

(Най)-откровеният списък с „не“-та при избора на козметика

В интернет има стотици статии, които ще ви кажат как да изберете най-добрата козметика. Нашата цел тук е малко по-различна – да ви преведем честно и откровено през подводните камъни, с които сами сме се сблъсквали в този процес.

Затова го огледахме от всички страни и подредихме някои от важните „не-прави-това“ неща, които е добре да имате предвид, когато избирате продуктите, на които ще поверите грижата за кожата си:

Не вярвайте, че има универсална “най-добра” марка или продукт.

 

Просто не е възможно да има – защото кожата на всеки от нас е специфична и има своите собствени, различни от другите нужди. Затова, ако пред погледа ви попадне марка, твърдяща, че е „най-добрата“, не го приемайте за чиста монета.

 

Дори да е пояснено, че става дума за лидерска позиция в определена категория, пак подходете с внимание – вероятно става дума за чиста статистика, в която да добавите малко рационалност и проста математика.

 

Например, ако се твърди, че в проучване на компанията са участвали 100 души с акне и  55 от тях са заявили, че предпочитат въпросната марка, вие бихте ли се доверили на такава малка извадка? Сравнете бройката дори само с бройката на вашите приятели във фейсбук и помислете дали това е достатъчна база да се доверите на марката. Във всеки случай си струва да проучите данните и информацията по-внимателно. 

 

Не се доверявайте сляпо на препоръки

Колко често ви се е случвало да харесате нещо на манекен, но да сте напълно наясно, че няма да ви седи по същия начин? Същото е и с козметиката. Вашата кожа, както формите и мерките на тялото ви, носи вашия уникален ген и има собствен “характер”, който вие познавате най-добре.

 

Затова оставете ушите и очите си отворени за новите марки, формули и съставки в козметиката, препоръчани (или открито рекламирани) от любимия ви бюти инфлуенсър, доверената ви козметичка или приятелка, но направете свое проучване. Днес можете да намерите всичко по много начини – възползвайте се от палитрата от мнения и информация, за да сте сигурни в информирания си избор.

 

Ако имате специфичен казус, дори и да се притеснявате малко, най-добре ще е да потърсите професионален съвет и да се обърнете към този, който наистина ще носи отговорност за препоръката си – знаете, нарича се „дерматолог“. И понеже е добре да носим щипка внимание винаги, когато става дума за кожата ни – не се колебайте да тествате, преди да купите препоръчаните продукти. Повечето марки предлагат тестери или мостри на основните си продукти – дори и в мини размер, те са достатъчни, за да се уверите, че кожата ви ги понася добре.

 

Не заблуждавайте себе си 

 

Коректната изходна точка е само една – собствената ви кожа! За целта определете прецизно типа кожа, с който природата и гените са ви дарили, независимо коя част харесвате повече или по-малко.

 

Най-общо казано, основните типовете кожа са няколко: 

 

  • мазна
  • комбинирана
  • нормална
  • суха.

 

Това обаче е като да имате само една буква вместо пълно име, презиме и фамилия. Кожата ви може да е мазна, склонна към образуване на гнойни пъпки, с много черни точки и разширени пори, червени петна и т.н. Но може да бъде и мазна, без пъпки, чувствителна и с неравномерен тен. Уверяваме ви, грижата за тях е съвършено различна и рамката „мазна кожа“ е твърде тясна, за да побере всички особености на вашата уникална опаковка.

 

Ето защо преди да се впуснете в търсене, измийте лицето си, застанете пред огледалото на хубава дневна светлина и опишете всичко, което виждате и усещате: лъщи ли кожата скоро след като сте я почистили или я усещате опъната на места?

 

Виждате ли ясно порите или пък има малки люспички и прашинки? А черни точки? Ако имате пъпки – какви са: гнойни, подкожни или ситни и бели? Фини линии или вече ясно изразени бръчки – в коя област са? Лесно ли се зачервява кожата ви, често ли получавате обриви, когато ползвате козметични продукти или грим? 

 

Това макар и не особено ласкателно за егото ви упражнение ще ви даде ценна информация за типа кожа и моментното й състояние – ще знаете със сигурност откъде тръгвате и в каква посока да продължите пътешествието.

 

Не търсете продукт, а рутина

 

Дори да намерите идеалния за вас нощен крем например, ще се наложи първо да почистите кожата от грим, себум, прах и мръсотия, и едва тогава да го нанесете. На свой ред обаче той не е подходящ за зоната около очите – следователно ще ви трябва и продукт за околоочен контур. През деня пък е добре да използвате по-лека формула, за предпочитане със слънцезащитен фактор… Ето, точно това означава „рутина“ избор според зоната, нуждата и времето.

 

Ако сте начинаещ в това поприще, не рискувайте да комбинирате произволно продукти от различни марки или дори от различни серии на един и същ производител. В козметиката 2+2 не винаги е 4!

 

Когато нанасяте на лицето си различни формули, съставките им взаимодействат както помежду си, така и със самата кожа. Това означава, че винаги има риск от неприятна изненада – продуктите да се неутрализират взаимно или дори да предизвикат алергична реакция.

 

Затова поне в началото се презастраховайте и заложете на рутина в рамките на една и съща серия/марка. Когато натрупате опит, можете да си позволите да експериментирате по-смело.

 

Не забравяйте, че „по-малкото е повече“ 

 

Този съвет има за цел да сложи спирачки на предходния – търсете цялостна рутина, но не изпадайте в крайности. Много на брой козметични продукти, прилагани едновременно, стресират кожата и й вредят – така в дерматологията се е появил термина „козметично акне“  (пъпки, причинени от прекомерно използване на козметика и грим).

 

Придържайте се към минималистична рутина или общо казано – необходим ви е не повече от един продукт от вид: 

  • измиващ – със или без абразивни частици (скраб)
  • хидратиращ – спокойно можете да изберете такъв, съдържащ слънцезащита
  • терапевтичен – нужен ви е, ако се борите с конкретен дерматологичен проблем или имате нужда от специална грижа, например химичен пилинг за домашни условия
  • зонален  – за специфични участъци като околоочен контур или шия/деколте.

 

Не слагайте всички козметични продукти под общ знаменател

 

Може би знаете, че т.нар. „бяла козметика“ (грижа за кожата – skincare) също има вътрешна класификация от гледна точка на предназначението си. Най-важната спецификация всъщност е съставът на продуктите – какво се съдържа във формулите и в каква концентрация.

 

Медицинската козметика, наричана още „дермокозметика“ е тази, която обикновено се предписва от дерматолог като самостоятелна или допълваща лечение с медикаменти терапия. В нея присъстват специална категория вещества, наречени „активни съставки“, чиято роля е да повлияе конкретен проблем. Този тип продукти не са универсални и не се препоръчват за масова употреба от всеки.

 

Допълваме темата с едно златно правило за вярно разчитане на информацията от етикетите: не е необходимо да търсите с Google всички изброени съставки – съсредоточете се върху първите 5! Международните стандарти изискват съставките да се изброяват в низходящ ред от гледна точка на обемно тегло.

 

Това означава, че въпросните първи 5 съставляват поне 80% от продукта, който купувате. Ако сред тях присъства вещество с висок алергичен потенциал, помислете добре струва ли си рискът. И обратното – ако търсите конкретна съставка и тя е назад в списъка, то можете да сте доста сигурни, че концентрацията й е ниска и надали ще получите скоро желания ефект от прилагането на продукта.

 

Не търсете непременно най-ниската цена

 

Колкото и изтъркано да звучи, качеството си има цена и тя не е ниска. Преценете дали искате да направите компромис точно с грижата за кожата си – имате я за цял живот!

 

Трябва да се признае, че в цената на един козметичен продукт, освен производствени, има заложени и доста допълнителни разходи, за които няма да говорим тук. Това обаче се отнася както за бюджетните марки, така и за по-скъпите – дермокозметиката и селективната козметика. Огромната разлика в цената най-често се дължи на вложените активни съставки, тяхното качество и концентрация.

 

Дебело искаме да подчертаем това – не е важно колко съставки има един продукт, а в каква концентрация са вложени тези, които наистина работят върху кожата. Неслучайно ефективните съставки имат и своята висока стойност – и това важи и извън козметиката! Помислете, когато следващият път решите да купите крем за лице, само защото е евтин или мирише приятно.

 

Изборът ви трябва да бъде мотивиран от следните критерии:

 

  • първо от качеството на продукта
  • второ – от нуждите на вашата кожа
  • трето – от активните съставки в него
  • и най-накрая – от цената.

 

Не подценявайте факта, че компромисът с цената е за сметка на вашата кожа, която ще   усвоява тези вещества ден след ден, и е много вероятно да ги преврърне… в проблеми.

Резонно е да попитате – по-високата цена гарантира ли ни безупречно качество и ефикасност?  Гаранция – не. Предпоставка – да.

 

Не очаквайте чудеса

 

Бъдете реалисти – колкото и добре да сте подбрали козметиката си, тя не е вълшебна пръчка, която да ви осигури изцяло нова и безупречна кожа, при това веднага. Със сигурност обаче може значително да подобри състоянието й, да я поддържа в оптимално здрав, свеж и красив вид – и това само при условие, че прилагате правилно продуктите и им дадете достатъчно време да подействат. 

 

Можем да продължим този списък с още „не“-та, всяко от които ще ви спести време и пари, докато търсите най-добрата – за вас – козметика. Ако трябва на всички тях да противопоставим едно-единствено „да“, веднага ще кажем:

Да! Обичайте кожата си и се грижете за нея всеки ден, защото здравето й е гаранция за красота ви!

Добре дошъл,

влез в личния си biotrade акаунт

Регистрирай се,

създай твоят нов акаунт

Вашите лични данни ще бъдат използвани, за да завършим поръчката Ви, за да Ви помогнем да използвате сайта ни по най-добрия начин за Вас и по други причини описани в нашата политика на поверителност.

Забравена парола

Изгубена парола? Въведи своето потребителско име или имейл адрес. Ще получиш на имейла препратка за възстановяване на паролата.

стимулира растежа на косата

Sebomax HR шампоан против косопад 200 мл

(2 клиентски отзива)
21.90 лв.
Най-продавани

Acne Out активен лосион против пъпки 60 мл

(10 клиентски отзива)
31.90 лв.
Най-продавани

Acne Out възстановяващ крем SPF30 30 мл

(12 клиентски отзива)
29.30 лв.

Твоята количка е празна

Продължи да пазаруваш