Безплатна доставка над 50 лв.*

Вашата количка е празна

Продължи да пазаруваш

Акнето и стресът

Акнето и стресът

Свързани ли са стресът и акнето? Да, определено. Как така, защо? Ами, просто съзнанието и тялото ни са едно цяло. Доказан научен факт.

 

Какво представлява стресът?
В понятието „стрес” може да включим абсолютно всичко, но ние ще го разглеждаме като израз на емоционално или физическо напрежение. Макар повечето хора да свързват стреса само с емоционалните причини, когато говорим за акне, е добре да включим и физическото напрежение.

 

Примери за емоционален стрес:
• Нетърпение, вълнение
• Конфликти с близък човек
• Пренатоварване в работата
• Смущение и притеснение

 

Примери за физически стрес:
• Редовни физически упражнения, без необходмата почивка
• Недостиг на сън
• Употреба на алкохол, тютюнопушене
• Твърде активен живот, най-често нощен

 

Как стресът се отразява на акнето?
Стресът усилва възпалителните процеси и причинява влошаване на акнето. Организмът започва да отделя по-голямо количество от хормона андроген (мъжки хормон), който има стимулиращ ефект върху функцията на мастните жлези. А това провокира и акнето.

 

Активацията на мъжкия хормон може да даде обяснение защо изглежда сякаш жените, по-често от мъжете, са засегнати от акнето, причинено от стрес. Но пък момчетата са уязвими по друг параграф. Едно от проявленията му, свързано със стрес, е така нареченото „фитнес-акне”. То се изразява по-често при тях заради употребата на протеинови добавки за увеличаване на мускулната маса. Стероидите и анаболите, макар да са отречени от много спортуващи, все още се смятат за добър начин за достигане на по-бързи и впечатляващи резултати, но те силно влошават акнето и го правят много по-трудно за лечение.

 

Как да преборим стреса?
Ето няколко бързи и лесни съвета за преодоляване на притеснението и напрежението.

Редовни физически упражнения – стига да не прекалявате с добавките, редовното физическо усилие разсейва емоционалните „блокажи” и увеличава производството на хормона на щастието. Така наречените „кардио-тренировки” засилват сърдечния ритъм и подават повече кислород към мозъка. Ако поне 3 пъти седмично отделяте по 30 минути за леки физически упражнения, ще усетите как движението ви помага да се отърсите от емоционалните проблеми.

Медитация – доказано е, че тя е изключително ефективна за сваляне на стреса. Редовното й практикуване, макар и за кратко през деня, намалява симптомите на тревожност, страха от фобии, социалната тревожност, параноични мисли и пристъпи на паника.

Сън – добрият, редовен сън е ключът към нормализиране на емоционалния стрес и премахване на натрупаната умора. Според едно от най-новите изследвания на Института по съня в САЩ рискът от стрес се увеличава с 14% на всеки загубен час сън. За да е пълноценен той, както и заради грижата за кожата, е препоръчително температурата в стаята ви да е 22-24C.

 

В крайна сметка, най-добрият начин да се излекувате от акнето е комбинация от професионални козметични продукти и прости техники за намаляване нивото на стрес. Естествено, постоянството е от изключителна важност. Ако се отнасяте към тялото и съзнанието си с правилната грижа и постоянно внимание, очакваните резултатите няма да закъснеят.